Leden: 8,562
Onderwerpen: 9,742
Nu Online: 54

Nieuwste Lid: Bienertje

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Invisible

Desie

Rinke

Ook een weblog?

Ga terug   Lotgenotenforum.nl > Bewegingsapparaat > Algemeen Bewegingsapparaat

Algemeen Bewegingsapparaat Zaken die niet onder de andere forums passen, lees en plaats je hier

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 20 november 2009
Elleke's schermafbeelding
Elleke Elleke is offline

Standaard slikklachten

Acht weken na mijn nekoperatie heb ik nog steeds last bij het slikken. Ik heb dus geen pijn in mijn keel maar als ik slik heb ik het gevoel dat er een brok in de keel zit, de ene dag is het erger dan de andere, dat vind ik zo raar!

Hebben meer mensen daar last van gehad?? En is er wat aan te doen, wat kan de oorzaak ervan zijn. ??

Els
Oud 20 november 2009
Prinses's schermafbeelding
Prinses Prinses is offline

Leeftijd: 63
Standaard

Tijdens een operatie krijg je een slang in je hals/keel om eventueel te kunnen beademen.
Het kan best zijn dat er toen iets beschadigd is.
Mijn moeder had na een operatie ook zulke klachten, maar uiteindelijk is het overgegaan.
Dus misschien is het bij jou ook zo.
Ik hoop het voor je en dat het gauw tot het verleden behoort.
Sterkte.
Oud 20 november 2009
kiwi's schermafbeelding
kiwi kiwi is offline

Standaard

Hoi Elleke,

Weet van mij manueel therapeut die ook aan een nekhernia is geopereerd dat hij zeker wel 9 maanden daar last van had en dat het langzaam minder is geworden.
Dus hoop houden.

Groetjes, Kiwi
Oud 20 november 2009
Veramon's schermafbeelding
Veramon Veramon is offline

Standaard

Hallo Elleke, meid, het is nog maar 8 weken geleden dat je bent geopereerd!
Ik neem aan dat je bent geopereerd via de voorzijde van je hals en bent geintubeerd tijdens de narcose..
Dat zijn dus 2 -ingrijpende- dingen in een vrij klein gebied dat pr?pvol zit met zenuwen, spieren, aders (slagader als het links was), luchtpijp, slokdarm en wervelkolom!
Dat betekent ook dat om bij je wervelkolom te komen er veel van zijn plek is geweest en ja, d?t voel je en dat kun je nog lang blijven voelen.

Ikzelf heb ook een klein jaar slikklachten gehad na een cervicale spondylodese in 2001.
Het gaat over, maar het halsgebied kan dus heel lang gevoelig blijven!

Sterkte hoor!
Groeten van Veramon
Oud 20 november 2009
Elleke Elleke is offline

Standaard

ja, ik ben via de voorkant geopereerd en heb links het litteken
Ik hoop dat het gewoon daarvan komt maar het geval is ook zo dat ik een , jee hoe heet dat in het Nederlands, een gat heb in het midderif en ik daar eens een fibroscopie voor gehad heb en toen zagen ze ook achter de strotteklep een verdikkinkje zitten van vetweefsel, heel weinig maar ik vraag me dus nu af of zo iets kan groeien. Ik ga zo dadelijk naar de huisarts. maar of het goed is om in dit stadium een onderzoek te doen weet ik niet. Als ze zo'n slang in de slokdarm stoppen moet je vrijwel altijd kokhalzen en of dat nu zo goed is ???

Ik laat wel even weten wat de huisdokter gezegd heeft

In ieder geval bedankt voor jullie reacties

Els
Oud 20 november 2009
Martin's schermafbeelding
Martin Martin is offline

Standaard

Zoiets kan heel erg lang gevoelig blijven. Ik heb weleens gehoord dat het eten van waterijs hierbij kan helpen.

Groet Martin
Stinafo is een onafhankelijke organisatie die gehandicapte en chronisch zieke kinderen helpt grenzen te verleggen. Met hulpmiddelen en aanpassingen ?n met onderzoek naar methoden die handicaps kunnen verlichten.
Oud 21 november 2009
Prinses's schermafbeelding
Prinses Prinses is offline

Leeftijd: 63
Standaard

Wat zei de huisarts?
Oud 22 november 2009
Elleke Elleke is offline

Standaard

Sorry voor het wat late antwoord, ik heb een mexicaanse grieppati?nt in huis en dat vergt wat aandacht en verzorging

De huisarts heeft een echoscopie voorgeschreven en een visite bij de KNO arts. Zelf zag hij niets maar met de voorgeschiedenis van het vetweefsel vindt hij dat er geen risico genomen moet worden. Een fibroscopie kan nu niet ivm de nog pas kortgeleden operatie. Hij was trouwens erg verbaasd dat ik die zonder algemene verdoving had gehad op R?union(eiland in de indische oceaan waar ik tot voor een jaar geleden woonde) en alleen maar een klein spray ter verdoving. Ook een kuur van inexium gekregen daar ik een hernia hiatale heb wat misschien ook de oorzaak kan zijn. Ik ga morgen gelijk bellen voor een afspraak, in Frankrijk gaat het een en ander gelukkig wel een stuk sneller als in Nederland.
zogauw ik nieuws heb meld ik me wel

Els
Oud 12 december 2009
Mams's schermafbeelding
Mams Mams is offline

Standaard

Beste Elleke,

Ik ben afgelopen maandag geopereerd aan 1 van de 3 nekhernia`s op C6-C7.
Op de voorbereidingskamer kreeg ik van de neurochirurg nog te horen dat ik na de operatie last kon krijgen van slikklachten.

Toen ik uit de narcose kwam had ik hier geen last van, maar een dag erna was het duidelijk aanwezig.
Waarschijnlijk heb ik het de eerste dag niet gevoeld door het gebruik van de morfinepomp.

Vanmorgen heb ik de huisartsenpost gebeld omdat het erger werd. deze heeft met een neurochirurg gebeld en deze vertelde dat als je aan de voorzijde geopereerd word je slokdarm opzij gelegd word tijdens de operatie. Het gevoel van een brok in de keel is dus niet gek en dit kan een hele tijd duren voordat dit weg is.

Het is dus niet door het intuberen, maar gewoon doordat er ruimte gemaakt moet worden om bij je halswervels te komen.

Groetjes Corry
Discussie gesloten

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten