Leden: 8,575
Onderwerpen: 9,728
Nu Online: 54

Nieuwste Lid: rl1811

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Invisible

Desie

Rinke

Ook een weblog?

Ga terug   Lotgenotenforum.nl > Algemeen > WAO, WIA, WW, ZW etc

WAO, WIA, WW, ZW etc Problemen, verhalen kun je hier lezen en plaatsen

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 8 december 2009
Sonja42's schermafbeelding
Sonja42 Sonja42 is offline

Standaard Contract wordt niet verlengd.

Hai, ik ben Sonja en werk bijna 2 jaar bij het grootste postbedrijf van Nederland. Dit is mijn 2e jaarcontract. Vorig jaar ben ik niet 1 keer ziek geweest en heb geen enkele klacht ontvangen van een klant. Ook wordt (werd) ik (ondanks het lage loon en het zware werk) als zeer flexibel gezien. Bij het tekenen van mijn 2e contract, dit jaar, voor wederom 13 uur, kreeg ik nog complimenten van de postbode plus (een soort planner/chef). Dit jaar ben ik echter een maand ziek geweest in het voorjaar. Na dit ziektegeval moest ik meteen naar kantoor komen naar de 'teamcoach', een soort manager. Het leek wel een verhoor. Hij vond het maar erg lang, mijn ziektegeval. Gelukkig heb ik uitgelegd hoe het zat en is dat uitgepraat. Achteraf heb ik wel heel veel informatie gegeven over mezelf, informatie die een baas eigenlijk niet hoeft te weten. Verder lekker gewerkt tot oktober. Daarna een ongeluk gehad met de auto. Niet ernstig, maar wederom een langdurig herstel. Ik ben nu bijna hersteld, maar heb tijdens mijn ziekte al te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt. Ik was echt kwaad . De arbodienst is niet eens langsgeweest, terwijl bij het vorige ziektegeval elke week iemand langskwam en ik zelf 2x geweest ben.
Volgens mijn huisarts kan ik volgende week wel weer halve dagen werken, maar hij zei er nadrukkelijk bij dat hij geen arbo-adviezen mag geven. Wat is nu mijn punt: het is nu de drukste tijd van het jaar en ik ben totaal uit 'vorm', voel me niet weerbaar (voel me zowel lichamelijk als geestelijk nog vrij zwak, maar kan wel van alles weer doen) en naast die drukte (inclusief 1 dag meer werken), komt ook ouderjaar er aan en ik kan geen vrij krijgen rond die tijd. Ik schrik me momenteel te barsten als er buiten een rotje wordt afgestoken. Vorig jaar met oud- en nieuw moest ik echt mijn postfiets in de gaten houden, anders had er gegarandeerd vuurwerk in gezeten en zelfs heb ik een groepje jongeren moeten aanspreken die vuurwerk richting mij gooide en schoot. Echter voel ik me nu helemaal niet zo weerbaar en aangezien mijn contract per 4 januari eindigt heb ik zoiets van: bekijk het maar. Maarja, ik moet elke week die postbode plus bellen (die is overigens wel aardig). Echter ben ik bang dat ik toch die laatste weken nog aan het werk moet, ook al is het maar 1 postwijk. Ik zie er tegenop om terwijl ik nog niet helemaal hersteld ben door die kou over straat te gaan, met die zware tassen met kerstkaarten en later die jongeren met dat vuurwerk. Wie heeft er een tip om dit te omzeilen? Of eventueel hoe hier mee om te gaan... Ik zeg er wel bij dat het voor mij niet meer hoeft bij dit bedrijf. Die paar weken mogen ze van mij ergens instoppen... :) Maarja, hoe zorg ik ervoor dat ze geloven dat ik nog te ziek ben, terwijl mijn huisarts vind dat ik wel halve dagen zou kunnen werken. (halve dagen van mijn contract). Werkschuw ben ik zeker niet, maar nu even wel... Ik hoop op een wijs en lief advies Groetjes, Sonja.

Laatst gewijzigd door Sonja42; 8 december 2009 om 22:31 Reden: taalfouten + kleine aanvulling
Oud 8 december 2009
Luna2005's schermafbeelding
Luna2005 Luna2005 is offline

Standaard

Ja moeilijk dit,wat kan je doen ligt ook een beetje van hun gevoeligheid hiervoor af denk ik.
Maar als jezelf voelt dat het voor jou teveel is en je het niet zo ziet zitten zou je kunnen proberen dit aan hen voor te-leggen.

Kan begrijpen dat jou animo daarnaast ook wel verdwenen is nu je weet dat je toch weg moet.

Hoop dat je een juiste middenweg kan vinden zonder al teveel nawee?n.

Succes.
Oud 9 december 2009
Sonja42's schermafbeelding
Sonja42 Sonja42 is offline

Standaard thnx

Dank je Luna, voor je bericht! Ze zijn wel moeilijk, maar zodra je zegt dat een arts iets gezegd heeft, dan nemen ze dat meteen aan. Dan zou ik het wel heel hard moeten spelen. Als ze erachter komen dat ik niet de waarheid spreek en ze zouden me 'op staande voet' ontslaan, dan heb ik nergens recht op.. Tot nu toe heb ik netjes verteld hoe het zat, maar ben bang dat ik toch de waarheid ga verdraaien.. Onbetaald verlof is ook niets, ik kan momenteel weinig missen en bovendien is het de drukste tijd van het jaar. Als ik me een stuk beter zou voelen, dan zou ik best nog wel helpen. Het gaat erom dat ik misschien 50% van mijn contracturen zou kunnen werken. Hoe ik me daarbij voel vind ik belangrijker, maar dat telt niet voor een werkgever. Het feit dat ze de arbodienst niet ingeschakeld hebben is ook raar. Collega's moeten vaak de volgende dag al komen en ik ook toen in het voorjaar. Misschien hebben ze het wel niet gemeld. Mijn salaris is ook steeds gelijk, terwijl ik toch nog overuren tegoed had van een tijdje terug. Maargoed, ik zie dat mijn verhaal erg lang wordt. Bedankt voor de reactie en wellicht reageren er nog meer mensen. Sonja.
Oud 9 december 2009
jk2009's schermafbeelding
jk2009 jk2009 is offline

Standaard

hoi Sonja

is het niet zo dat je recht hebt om een arbo-arts of bedrijfsarts te spreken ?
ik zou dit aangeven bij je werkgever
ook al loopt je contact ten einde, de werkgever hoort zich aan de wet poortwachter te houden
wat je beslist niet moet doen is weigeren om te gaan werken, want dan kunnen ze je op staande voet ontslaan
je moet het gewoon gaan "proberen"en daarna meld je je weer ziek
kunnen ze nooit zeggen: ze wil niet !

groetjes
joze
Oud 9 december 2009
Mike's schermafbeelding
Mike Mike is offline

Leeftijd: 43
Standaard

Het is uit jouw verhaal niet allemaal duidelijk welke stappen er nu precies genomen zijn en het is inderdaad zo dat je met je werkgever om de tafel moet om de situatie te bespreken. Uiteraard hoort de arbodienst hier ook tussen te zitten.

Jouw eigen huisarts is niet de bepalende factor, maar speelt wel mee. De arbodienst kan vragen of er contact opgenomen mag worden met je huisarts. (kan, hoeft dus niet)
Het is verder de verantwoordelijkheid van beiden (werkgever en nemer) om tot een goede oplossing te komen.

Je geeft zelf al aan dat je je niet goed genoeg voelt om volledig aan het werk te gaan, maar wel 50%. Dat is altijd een goede binnenkomer naar de werkgever toe natuurlijk. Ga dus in gesprek en geef dit aan en vraag of het mogelijk is tijdelijk een andere functie te doen (die je misschien wel 100% kan doen), in deze drukke dagen ligt er tenslotte zat werk te wachten.

Dus neem zelf het initiatief en ga een gesprek aan. Succes.
Oud 9 december 2009
Prinses's schermafbeelding
Prinses Prinses is offline

Leeftijd: 63
Standaard

Wanneer ik je verhaal zo lees kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je psychisch nog heel zwak bent.
Dat kan ik me ook goed voorstellen, je hebt nogal wat meegemaakt en hiervan nog herstellende.
Dan hangt er ontslag boven je hoofd hetgeen natuurlijk de nodige zorgen met zich meebrengt.
Tot dusver heb je niets van de arbodienst gehoord, dus ik zou eerst met hen maar eens kontakt opnemen, een afspraak maken en daar mijn verhaal doen.
Daar dan ook vertellen wat je zorgen zijn en hoe je je voelt.
Net als Mike al zegt kun je dan ook vragen om vervangende werkzaamheden tot 4 januari.
Ik wens je veel sterkte en hoop dat je spoedig weer werk zult vinden. Succes!!!
Oud 9 december 2009
Luna2005's schermafbeelding
Luna2005 Luna2005 is offline

Standaard

Ik begrijp je twijfel maar denk niet dat je als ik het zo lees de waarheid verdraaid?, je ziet er toch enorm tegenop en voel je nog niet stabiel genoeg om te doen wat je normaal deed.

Wat anders misschien ook een optie is dat je het gaat proberen en als je denkt ik trek het echt niet je jezelf weer ziek meld omdat je het niet aankan,lijkt mij (maar ik heb er natuurlijk niet echt verstand van)toch te mogen?

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten