|
|
Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 13
Nieuwste Lid:
jipsterbs |
|
|
|
|
 |
 |
|
 |
| Verlies Afscheid nemen van mens of dier, het is en blijft altijd moeilijk |

18 juni 2009
|
 |
|
|
|
|
Hoi Jack,
heel goed dat je deze stappen gezet hebt, alweer een stap in de goede richting, ik hoop dat je er veel baat bij zult hebben, veel succes
groetjes Ans

18 juni 2009
|
 |
|
|
|
|
Geweldig Jack en door die positieve instelling kom je een heel eind.
Mijn broer zei altijd: Glimlach naar wat is geweest, maar glunder naar wat komen gaat.Ik weet zeker, dat jij ook weer zal gaan glunderen.
Gr. Janet
|

18 juni 2009
|
 |
|
|
|
|
Hoi Jack,
Ook namens mij, geweldig dat je een stap in de goede richting hebt gezet!
Groetjes, Kiwi
|

18 juni 2009
|
 |
|
|
|
|
allemaal thxxxx ja ben blij dat ik wat wegen gaat vinden maar jullie zijn echte topers aan jullie heb ik zo veel dus nogmaals thxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door cindy; 6 december 2009 om 21:02
|

18 juni 2009
|
 |
|
|
|
|
en jij bent een vechter, daar heb ik grote bewondering voor. Zeker zijn wij er allemaal voor jou, maar jij bent degene die het toch allemaal maar doet. Petje af voor je
Jack, sterkte en hou je taai hè,
groetjes Ans

18 juni 2009
|
 |
Moderator
|
|
|
|
Net wat Ans zegt, als er één een topper is dan ben jij het wel.
Wij willen je graag ondersteunen, zodat alles op de duur een beetje zachter mag voelen.

6 juli 2009
|
 |
|
|
|
|
hallo
nou hier weer even een stukje van mij ,het is nu 5 maanden geleden dat me vrouw weg viel , maar hoe is het nou ?
ik zelf ondervindt velen fases heb je de ene gehad komt de andere wat erbij hoort maar gaat zo snel die fases dat ik het soms even niet ken bij houden, maar heb ook echt leuke dingen gedaan met paar maten wat wezen drinken enz enz en ken ik echt van genieten en je hoofd is even (bij mij) ergens anders dan ken ik er zeker 2 tot 3 dagen van genieten erna ,heb heel veel aan humanitas heb 2 gesprekken gehad was echt toppie en het 2e gesprek ging eigelijk over totaal ander onderwerp wat mij goed deed ,ja en ben erg zoekende als ik het in 1 zin moet omschrijven is me hoofd net een drukke kruispunt ,maar heb weer ,terwijl ik dacht dat ik klaar was weer aantal papieren moeten doen onverwachts maar ken nog komen maar ben nog niet wat ik vaak hoort boos op me vrouw geweest ik voel idd dat ik echt in een rouw zit nu maar daarin tegen blijf ik toch ook knokken om verder tedenken ,alleen de simpele dingen lijken zeer moeilijk zoals boodschappen doen of ik nou alles op schrijf of niet kom al tijd met vaak andere dingen thuis wat ook wel lach wekkende situaties mee brengt, maar zoals ik het maar even typt ben nu echt goed op zoek naar een beetje stuctuur ,alleen 1 nadeel ik leef in de avond en nacht want helaas ken ik bepaalde licht niet verdragen zeker geen zon , heb ik al ruim meer dan 10 jaar maar toen was ik met me vrouw en nu zijn dat de wat moeilijker dagen want ja ik denk dan kon ik maar naar een strand of noem maar op maar dat ken ik niet dus houd dat op dat weet ik heel goed alleen ik betrap me soms daarop dat me gedachten er vaak heen dwalen ,het huis houden gaat me gelukig prima af ik eet gelukkig weer regelmatig dus durf kalm aan te typen er zit een vooruit gang in ,en natuurlijk ook veel verdriet maar hoe ik het went of keert dat is het rouw ververwerking en ja hoe ga je nu als 48 jarige weer de draad op pakken heb gelukkig veel hobby`s maar ik weet dat het komt als de tijd daar is wil iedereen ook veel sterkte wensen en blijven geloven in je zelf hoe zwaar het vaak wel is maar ik voel dat het echt wel komt en nogmaals deze forum jullie zijn toppie en er zijn veel mensen weggevallen na het over lijden van me vrouw eigelijk de meeste maar de echte vrienden al zijn het er maar een enkeling die zijn goud waard heb ik nu goed geleerd gr jack
|

6 juli 2009
|
 |
Moderator
|
|
|
|
Wat jij daar zegt over echte vrienden Jack gaat zeker op voor velen onder ons die iets ernstigs hebben meegemaakt, zoals ziekte en dood.
Velen weten daar niet mee om te gaan en i.p.v. dan even naast iemand te staan zonder woorden, maar in liefde en genegenheid, meent de één iets stoms te moeten zeggen en de ander verdwijnt uit je gezichtsveld en sommigen zie je nooit weer.
Ik heb wel geprobeerd, in het verleden, mij in zulke mensen te verplaatsten maar dat lukt me niet.
Het lukt me niet begrip op te brengen voor zo'n houding en zulke "vrienden" ben ik dan ook liever kwijt dan rijk.
Er komen met de tijd andere vrienden, die wel met je mee kunnen leven en mee willen lijden, voor in de plaats.
Ik kan uit je verhaal opmaken dat je iets rustiger bent in je hoofd, want het zijn nu geen losse woorden meer maar hele, begrijpelijke zinnen.
Mede door de mensen van Humanitas, die samen met jou proberen de draad weer op te pakken, heb je weer stappen gezet op je levensweg
Fijn dat je ook weer momenten hebt waarin je kunt genieten van een beetje afleiding en leuk dat je met een aantal maten iets bent gaan drinken.
Het is niet zo dat je je vrouw vergeet, of zult vergeten dat nooit natuurlijk, maar jouw leven gaat verder en daar moet je een vorm voor zien te vinden.
Je bent aardig op weg man en dat doet me goed.

6 juli 2009
|
 |
|
|
|
|
Fijn om te horen Jack dat jij je draai een beetje gaat vinden. Daar ben ik heel blij om, en ook goed dat je met maten en keer weggeweest bent. Je moet inderdaad een weg voor jezelf gaan zoeken en dat heeft tijd nodig maar ik neem m!n petje voor je af hoe je het allemaal doet. In een proces raak je inderdaad veel mensen kwijt, is bij mij ook gebeurd, en zeker van degene waarvan je het nooit verwacht had, maar er komen weer anderen die je begrijpen en helpen en die zijn goud waard. Degenen die je in de steek laten hebben het zelf nooit ondervonden. Je zit echt op de goede w  eg joh, heel erg fijn,
groetjes Ans

18 juli 2009
|
 |
|
|
|
|
ben ik weer
zo ja was even druk met de anw bezig maar dat heb ik neer gezet in topic wao e.d maar heb gisteren weer iemand van humanitas aan huis gehad en idd het geef je wel wat steun ik wilde tesnel maar zo werk het niet ,ik heb nu pas dat ik alles echt beseft en aan het beseffen ben wat er allemaal gebeurd is toen mijn vrouw overleed maar ik ben nog wel , omdat instanties je niet met rust laten erg moe maar vrijdag jongstleden heb ik het laaste gedaan qua alle in stanties dus rust wat dat betreft ,ben wel bij dat ik toch vanaf februari tot nu bezig ben geweest ermee ,zodat ik nu echt de tijd heb om te rouwen cq verwerken zal idd een tijd duren en nu is het ook andere dingen gaan proberen tedoen ,maar heb geleerd alles met muize stapjes (althans dat werkt bij mij het beste) en ook wat jullie al zeiden andere weten het zo mooi (de buiten wereld) te vertellen maar idd je ziet ze niet meer maar heb ze ook persoonlijk benaderd en mijn gevoelens geuit wat mij zeer goed deed, tja de pijn blijft natuurlijk en zaterdag vandaag zou mijn vrouw 45 jaar zijn geworden en dat doet heel erg zeer maar we hebben met me zijn alle op vrijdag /zaterdag om 00:00 kaarsjes gebrand en 1 minuut stilte gehouden en een speciaal plaatje gedraait ,en natuurlijk veel emotiies maar das begrijpelijk maar raar het doet me toch goed , dat verdiend ze en geeft ons troost dat we dat nog voor haar en ons kunnen doen ik bedoel daar mee me dochters ,dus eigelijk ben ik aan 1 kant enorm op moe e.d maar ik ben blij dat ik me door alle instanties doorheen gebeten heb, en ik weet ook ben er nog lang niet want ben echt geestelijk en lichamelijk op maar ik ben met dat wel klaar wat grote dingen betreft en ik wil jullie darvoor enorm bedanken voor de tips en raad dus de eer aan dit forum ,niet dat ik weg gaat maar ik vindt dit wel verdiend en gepast zonder jullie zou ik nog bezig zijn dus een pluim voor iedereen en de gene die deze forum beheren ,maar ik laat snel weer van me horen en eigelijk voel ik ondanks kapot en moe ook wel wat positief dat het bereikt is dus top
|
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
|
|
|
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|
Regels voor berichten
|