Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 11

Nieuwste Lid: jipsterbs

Rivare

Swifthosting

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Ga terug   Lotgenotenforum.nl Voor lotgenoten, door lotgenoten! > Algemeen > WAO, WIA, WW, ZW etc
Registreer Weblogs FAQ Kalender Markeer forums als gelezen

WAO, WIA, WW, ZW etc Problemen, verhalen kun je hier lezen en plaatsen

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 6 maart 2010
rinus 3's schermafbeelding

Standaard wao of wia keuring?

Beste forumleden,

Mijn situatie in het kort.
Ben sinds 07-01-2003 voor 15%-25% afgekeurd in de wao i.v.m. een bepaald ziektebeeld.
Ben in september 2004 ontslagen bij toenmalige werkgever.Daarna ww plus wao.In
mei 2008 weer gaan werken.In augustus 2008 ziek geworden met volgens mij ander ziektebeeld.Alhoewel er altijd dwarsverbanden te vinden zijn.
Mijn ziektewetperiode loopt nu a.s. augustus af.
Kan iemand mij vertellen of ik straks gekeurd wordt via de oude wao op grond van het
dagloon waar ze toen ook die 15/25% op gebaseerd hebben of via de nieuwe wia.
En als dat laatste zo is, welke klassen zijn er dan mogelijk?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 6 maart 2010
cindy's schermafbeelding

Blog Entries: 4
Standaard

hallo rinus

allereerst van harte welkom op het forum
als ik het goed begrijp ben je wel een gedeeltelijke wao blijven behouden vanaf 2004,en in 2008 weer gaan werken.
wat hierin belangrijk is,is of je een percentage wao bent blijven behouden ja of nee,of dat je weer volledig goed bent gekeurd en dus voor 100% bent gaan werken.
indien je een gedeeltelijke wao bent blijven behouden zal je zover ik weet ook op die basis weer gekeurd gaan worden.
maar wanneer je toen in 2008 volledig bent gekeurd en dus voor 100% bent gaan werken ben ik bang dat je gekeurd gaat worden voor de wia,dit omdat je dus na 2008 opnieuw ziek bent geworden.maar nogmaals ik weet dit niet voor de volle 100% zeker.
als het goed is ga je hier wel een brief over krijgen waarin staat dat je gekeurd gaat worden en daarin staat teven waarvoor je gekeurd gaat worden,of dit de wao of de wia gaat worden.
de wia is een totaal ander verhaal als de wao kan ik je wel alvast zeggen,zit zelf namelijk ook in de wia.
in de wia wordt je namelijk niet zomaar volledig afgekeurd en zullen ze gaan kijken naar wat je nog wel kunt en op basis daarvan zal de keuring plaats vinden.
bij de wia is het ook zo..hoe meer je er bij zelf verdient (dus werkt) hoe meer inkomsten je zult hebben.
je hebt bij de wia verschillende gradaties in uitkeringen en ik heb hier op het forum een topic er over gemaakt met een hele uitgebreide uitleg hierover,omdat dit best wel heel ingewikkeld in elkaar zit.
ik zal je hierbij de link even geven zodat je het op je gemak even kunt nalezen;
Wat is de WIA? En hoe werkt dit?

ik hoop dat je hier iets aan hebt,maar heb je nog vragen stel ze gerust

groetjs
Cindy

Let op! Ons adres systeem wijzigt ivm kaartjes versturen, kijk hier voor meer informatie.

Vanaf 3 Juli tot einde vakantie is een gedeelte van het Beheer op vakantie.Lotgenotenforum.nl blijft zeker geopend voor alle leden,maar emails/topics/pb's beantwoorden kan langer duren dan jullie gewend zijn ons.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 6 maart 2010

Standaard wao of wia

Hallo Cindy,

Bedankt voor de info tot dusver.
Ben in 2008 voor ik ging werken niet gekeurd.Heb toen bij UWV gemeld dat ik
tegen bepaald uurloon 40 uur ging werken.Behield mijn 15/25% uitkering.
Heb nu nieuw ziektebeeld.Ik vermoed dat ik dan straks gekeurd volgens
oude wao op basis van dagloon wat ze bij keuring hanteerde toen ik
in 2003 afgekeurd werd voor 15/25%.
Weet het ook niet zeker.Moeilijke materie.
Kom trouwens ook uit Zevenbergen.

Zovast bedankt
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 6 maart 2010
Prinses's schermafbeelding
Moderator

Standaard

Het handigste in deze materie is contact op te nemen met het UWV en ze daar dit probleem voorleggen, dan weet je het zeker.
  #5 (permalink)  
Oud 6 maart 2010
cindy's schermafbeelding

Standaard

hoi Rinus

als ik het zo lees dan denk ik indd dat het via het oude systeem zal gaan en je dus via de wao gekeurd zal gaan worden.
maar weet je,er is zoveel veranderd met de wia dat je er soms zoals ik zelf niet meer uitkomt omdat sommige dingen heel onduidelijk zijn.
je zou evt wel al de uwv kunnen bellen hierover om te vragen op welke manier je gekeurd gaat worden,zodat je je hier wat meer in kan verdiepen en weet wat je te verwachten staat.ik verwacht dat je zo rond mei/juni wel een oproep zal gaan krijgen voor de keuring.
wel heel toevallig zeg dat jij ook uit zevenbergen komt,wie weet kennen we elkaar ook nog wel '

groetjes
Cindy

Let op! Ons adres systeem wijzigt ivm kaartjes versturen, kijk hier voor meer informatie.

Vanaf 3 Juli tot einde vakantie is een gedeelte van het Beheer op vakantie.Lotgenotenforum.nl blijft zeker geopend voor alle leden,maar emails/topics/pb's beantwoorden kan langer duren dan jullie gewend zijn ons.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 7 maart 2010

Standaard hoi

Hallo cindy,

Zal van de week wat instanties bellen die mij wat misschien wat meer
kunnen vertellen.Maar tot zover bedankt voor je info.
Ben je nog wel mobiel gebleven na je bekkenfixatie.
Woon sinds 1975 niet meer in Zevenbergen.
Om verdere gegevens uit te wisselen is dit niet de plek
denk ik.Ik weet niet,heb nog nooit op forum gezeten.
Ben ook niet zo handig met computer.

gr.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 7 maart 2010
cindy's schermafbeelding

Standaard

hoi rinus

ik ben redelijk stabiel gebleven na de bekkenfixatie maar helemaal erboven op gekomen ben ik niet en zal ik ook niet meer.
heb afgelopen week te horen gekregen dat ik naast de bekkeninstabiliteit ook fibromyalgie heb wat de situatie toch wat bemoeilijkt.
heb het uwv afgelopen week hierover ook digitaal ingelicht dus ook voor mij is het nu afwachten wat ze gaan doen.

goed van je dat je instanties gaat bellen om te kijken hoe of wat.
dit is indd niet de plek om prive gegevens uit te wisselen
evt kun je als je 10 berichten hebt gepost mij een pb sturen en anders ben ik altijd via email te bereiken; lotgenotenforum.nl@gmail.com

groetjes
Cindy

Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten