Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 13

Nieuwste Lid: jipsterbs

Rivare

Swifthosting

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Ga terug   Lotgenotenforum.nl Voor lotgenoten, door lotgenoten! > Algemeen > WMO, Thuiszorg, CIZ, etc
Registreer Weblogs FAQ Kalender Markeer forums als gelezen

WMO, Thuiszorg, CIZ, etc Alles over geleverde diensten vind en plaats je in dit forum

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 25 februari 2010
Zorgservice's schermafbeelding

Standaard Hoe hier media aandacht voor krijgen

Goedemorgen,

Graag wil ik uw aandacht voor het volgende. Volgens mij is het al een tijdje mis in de zorg, en niet een beetje mis! De AWBZ erkende instellingen zijn op dit moment voor het grootste deel in handen van investeringsmaatschappijen. Leveren zelf geen zorg want die besteden ze uit aan onderaannemers (veelal kleine organisaties zonder AWBZ erkenning) uiteraard moet hieraan verdient worden en dat gaat natuurlijk altijd ten koste van de cliënt.

Awbz erkende instellingen worden toegelaten door het ministerie van Volksgezondheid. Ik heb als onderaannemer nu “zaken” gedaan met 4 AWBZ erkende instellingen te weten:

Privazorg (waarvan ik nog 120.000 euro krijg) Omdat deze mij nooit uitbetaalden ligt dit nu bij de rechter. Privazorg had een overeenkomst met mijn moeder, toen mijn moeder overleed heeft Privazorg tezamen met de algemeen directeur van het bedrijf (toen First Line) via een omweg geprobeerd het hele bedrijf uit de nalatenschap te houden. Hier is een rechtszaak over geweest, en de rechter bepaalde dat dit voor een deel mocht. Maar Privazorg is wel AWBZ erkend! Resumerend: in november 2006 Werd bij mijn moeder kanker geconstateerd waaraan zij binnen 3 maanden overleed. Buiten het immense verdriet om het zeer plotselinge verlies van mijn moeder, werd ik ook verantwoordelijk voor haar zorginstelling dat haar levenswerk was. Voor haar gingen de mensen die aan haar zorg waren toevertrouwd boven alles. Op haar zelfgekozen sterfbed heb ik haar beloofd dat die mensen niets te kort zouden komen. Maar buiten het werk met al zijn voetangels, klemmen en eindeloze formulieren, werd ik ook geconfronteerd met een bedrijfsleider wiens enige wens het was mij buiten de deur te werken. Na de nare bovengenoemde procedure, gingen ik en de mij overgebleven medewerkers met volle moed en inzet door. Het was voor mij geen denken aan om te stoppen, ik had het mijn moeder beloofd.

Vervolgens liep ik tegen andere tegenslagen aan, zoals STN (Stichting Thuiszorg Nederland) STN heeft mij sinds juni van 2009 niet meer betaald voor de zorgverlening welke ik leverde ( in totaal 3144 uur) STN is inmiddels failliet mede door een claim van de zorgverzekeraars ivm Fraude. STN is nu overgenomen door TSN (aka ASITO, het schoonmaakbedrijf) Ik heb dus uit eigen middelen mijn zorgverleensters betaalt. Maar STN is wel AWBZ erkend!

Ook de H+B Thuiszorg Deze organisatie zou met terugwerkende kracht alle uren van STN op zich nemen, na het onderteken van de contracten met mijn cliënten is deze belofte ingetrokken met als reden dat het van het ZORGKANTOOR niet mocht (alle correspondentie hierover is hier aanwezig en ter inzage. Het ging hun slechts om de cliënten te werven. Maar H+B is wel AWBZ erkend!

Daarna kwam Directzorg ……met de oplossing om al onze cliënten bij hen onder te brengen. Na de nadrukkelijke belofte aan zowel cliënten als zorgverleensters dat er niets ging veranderen in de aan hen verleende zorg of de manier waarop dit geregeld werd (wij zouden blijven roosteren eed) is ook Directzorg op deze belofte aan mijn cliënten en zorgverleensters teruggekomen. Het ging hun ook slechts om het werven van klanten! Maar Directzorg is wel AWBZ erkend.

Mijn cliënten hebben nu ten einde raad maar een omzetting van hun ZIN Indicatie naar een PGB indicatie in gang gezet. Ze zijn het zat speelbal te zijn van AWBZ erkende instellingen. Hun willen gewoon zorg van hun vaste zorgverleenster zoals dit al jaren naar volle tevredenheid gebeurt.

Het zorgkantoor heeft ernstige problemen met mij omdat ik gewoon heel hard vecht voor de rechten van mijn cliënten ( de klant mag zelf kiezen van wie deze zorg krijgt toch? ) Ik laat me niet in een hoekje drukken door het zorgkantoor. Ik heb wel geproefd dat Directzorg door het zorgkantoor ernstig onder druk wordt gezet om niet met mij (dus met mijn cliënten) in zee te gaan.

Het zorgkantoor schermt met ondermaatse prestatie vanwege een inspectie van Volksgezondheid en daaruit kwam een punt waarop we hoog risico scoorden. Echter is dit een dynamisch bedrijf en in dynamische bedrijven is het zo dat je nooit alles 100% op orde kan hebben, maar je kan daar wel naar streven. En ik realiseer me dat ik altijd de zorg voor de cliënten voorrang gegeven heb waardoor in het begin de onoverzichtelijke administratieve rompslomp wel eens vertraging opgelopen heeft. Maar bij een vervolgonderzoek is alles OK bevonden. Daar kan dus niet meer mee geschermd worden. Tevens ben ik gewoon HKZ gecertificeerd, dus administratief voldoe ik aan alle gestelde normen. Ik school mijn personeel constant bij, ik lever zorg op maat voor de cliënt.

Dat het financieel lastig is op de zaak (waar zij ook mee schermen) lijkt me logisch als er op een kleine organisatie gewoon even 300.000 euro gekort wordt door beslissingen van de overheid. Ondertussen lever ik nog wel de zorg voor de cliënten, alleen wie dat gaat betalen is niet duidelijk want niemand binnen de georganiseerde zorg structuur wil daar de verantwoordelijkheid over nemen. Renske Leijten van de SP heeft over mijn situatie gericht Kamervragen gesteld begin januari. Daar zijn tot op heden nog geen antwoorden op gegeven.

U begrijpt dat dit slechts een zeer, zeer beknopte versie is met betrekking tot de gang van zaken. Ik kan alles onderbouwen met de correspondentie die ik voerde met alle betrokken partijen, OOK met het zorgkantoor.

Twee weken geleden heb ik de bijgevoegde brief aan het zorgkantoor, NzA en het Ministerie van Volksgezondheid gestuurd. Van het Zorgkantoor kreeg ik de volgende dag een reactie van hun advocaat dat zij zich er niet mee bemoeien.

Nou gaat het mij zo langzamerhand niet meer om het geld ik ben volledig uitgeteld. Failliet ga ik toch hierdoor. Mijn financiële reserves zijn leeg, zowel zakelijk als privé en zelfs met een eventuele nabetaling kan ik de kosten van het oplopen van de schulden niet meer wegwerken. Het gaat mij erom dat er NIEMAND binnen de lage en hogere overheid verantwoording neemt voor de gang van zaken, en dat het Zorgkantoor de zorgverlening voor mijn cliënten blijkt te belemmeren.

Wat het zorgkantoor ook van mij mag vinden, mijn cliënten zijn allemaal gek op het bedrijf, en gek op hun zorgverleensters en willen gewoon zorg krijgen zoals ze dit al jaren van ons gewend zijn. Dat is in mijn optie het belangrijkste doel van ons werk, zorgen dat de cliënten die zorg behoeven daar, in het leven dat hen al zo weinig te bieden heeft, blij mee zijn.

Uiteindelijk is het toch een lang verhaal geworden, wellicht vindt u het interessant om dit uit te spitten en wereldkenbaar te maken. Als ik straks failliet ben dan ben ik voornemens een boek te schrijven over alle grote en kleine schandalige dingen die ik meegemaakt heb in de afgelopen 3 jaar met betrekking tot zorgland Nederland in mijn functie als directeur van een kleine thuiszorgorganisatie.
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten