Hallo!
Als eerst wil ik even zeggen datik hier echt heftige verhalen heb gelezen... Echt goed dat jullie de verhalen hebben durven delen met ons! Veel sterkte voor jullie die nog in het hele verwerkingsproces zitten.
Zelf heb ik een schat van een zoon. 6 november 2005 was ik uitgerekend en 21 november is hij pas geboren. Hij wilde niet komen en ik ben in het ziekenhuis ingeleid.
De zwangerschap verliep vrij goed. Ik heb alleen een onstilbare honger gehad helaas... En ik heb 1 maand gehad dat ik door mijn been heenzakte en niet goed kon lopen, dat ging over. Ben net voor ik was uitgerekend ook nog met de fiets gevallen maar gelukkig was er niets gebeurd.
Had enkele dagen voor de bevalling al licht voorweeën en de nacht voor ik naar het ziekenhuis zou gaan werd het erger dat ik niet kon slapen. Helaas waren in het ziekenhuis alle weeën verdwenen. Na 12x fout prikken eindelijk een infuus en de weeën kwamen op gang.
Vliezen werden gebroken, en er was amer vruchtwater. Ik had dagen ervoor de verloskundige al op laten komen draven, want ik verloor beetje bij beetje water en mn buik werd kleiner, maar volgens hun geen vruchtwaterverlies. Bleek dus toch wel te zijn geweest.
Tot 8 cm ontsluiting ging het volgens het boekje, en toen kreeg ik persweeën... Heb deze 6 uur lang moeten inhouden. Gelukkig halverwege eerst morfine gehad (ik trok het niet meer) en toen een ruggenprik. Tot de ruggenprik heb ik de weeën zo hard ingehouden dat ik de ontsluiting had tegengewerkt

.
Moest ook nog op de zij liggen omdat mn zoontje nog moest draaien waardoor de ruggenprik half werkte.
Uiteindelijk de 10 cm. ontsluiting gehaald en verdoving werd gestopt zodat ik kon persen. Ik voelde geen weeën meer en ik maar op het monitortje kijken of ik de curve iets omhoog zag gaan en dan maar meepersen. Nog even een knip en na 20 minuten op eigen kracht persen was hij er.. Wat was dát zwaar zeg!
Zijn agparscore was meteen goed 9/10 en even later 10/10 (gelukkig). Maar omdat hij in mijn buik had gepoept moest zijn luchtwegen worden vrijgemaakt en slijm moest worden weggezogen.
Het eerste wat me opviel was dat hij enorm lang was, 4560 g. De verloskundige dacht eerder dat Kevin maximaal 6 pond zou zijn, want ik was gewoon veels te veel aangekomen, maar haar leerlinge dacht aan 8 pond (wie had het nou goed haha).
Mocht maar 5 minuten douchen in het ziekenhuis en had echt zoiets van Jeetje... Dag erna naar huis.
Weet niet of dat hier erbij hoort, maar zet het er toch even bij, want we hadden helaas veel stress gehad na de geboorte. Hij piepte vanaf dag 1, dokter nog even geweest maar was niks. Piepen werd erger en hij begon te hoesten. Toen hij 3 weken oud was maar naar de huisarts, hij had ook koorts. We hadden een vervanger. Hij was een beetje verkouden en moest maar een ui naast zn bed zetten.
Ik en mn inmiddels ex hebben amper geslapen die periode, wat een angst hadden we! Een week later werd hij nog rustiger en was hij bleek, soms grauw. Moest naar consultatiebureau en die stuurde ons weer naar de huisarts, die ons naar het ziekenhuis stuurde. Net ervoor kreeg hij zó'n hoestbui waar hij niet uit kwam. op een gegeven moment op zn buikje was hij ervanaf. Ik heb gehuild! Ik was zó van streek.
Hij moest in het ziekenhuis blijven, bleek al een week een te laag zuurstofgehalte te hebben gehad door RS-virus... Na een paar daagjes weer thuis... Wat was dát eng zeg!
Gelukkig is het nu een boom van een kleuter, een lekker vrolijk leuk kind! Fantastisch ventje!
Groetjes Lady